Yapımı tamamlanan Yavuz Sultan Selim köprüsü ile birlikte ağır vasıtaların geçişi artık bu köprü üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Anadolu ve Avrupa yakalarını birbirine bağlayan bu köprü, İstanbul un kuzeyinde bulunması nedeni ile merkezi yerlere biraz uzak kalmaktadır. Bununla birlikte, 2. köprü ( Fatih Sultan Mehmet Köprüsü) geçişlerinin ücretinden oldukça yüksek bir fiyat uygulanması nedeni ile vinç piyasası bu durumdan oldukça şikayetçidir.
Anadolu Yakası ve Avrupa Yakası arasındaki mesafenin bu köprü ile uzaması, hem yakıt masrafı hem de yüksek geçiş ücretleri ile oldukça zora girmiştir. Bunlara karşın 3. köprünün sevindirici tarafı ise sabah ve akşam saatlerinde uygulanan yasak saatlerinin artık kalkmasıdır. Bu sayede iki yakayı aşmak isteyen sürücüler diğer bir yakada saatlerce boşa beklemekten kurtulmuşlardır.
Tüm olumlu ve olumsuz durumlarda piyasadaki fiyatlara yansımış ve iki yaka arasında çalışan kiralık vinç fiyatları da yükselmiştir. Taşımalı hiyap dediğimiz bu araçlar iki yaka arasında taşıdıkları yükleri artık daha yüksek ücretlerle taşımaktadır.
Artık vinç kiralama firmaları iki yaka arası yüklerini kamyonlar vasıtası ile taşımaktadır. Vinçli kamyon yakıtı ile normal kamyonların yakıt masrafları birbirlerinden çok uzak olduğundan dolayı bu durum oldukça fazla gözlenmektedir.
Tamamlanmış veya devam eden büyük projeler olsa bile vinç sektörünün daha da büyük projelere ihtiyacı vardır. 3. Boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi projelerin çalışması esnasında yüzlerce vinç kiralanmakta ve bunun da vinç piyasasında oldukça iyi etkilere neden olduğunu bilmekteyiz.
Anadolu Yakası ve Avrupa Yakası arasındaki mesafenin bu köprü ile uzaması, hem yakıt masrafı hem de yüksek geçiş ücretleri ile oldukça zora girmiştir. Bunlara karşın 3. köprünün sevindirici tarafı ise sabah ve akşam saatlerinde uygulanan yasak saatlerinin artık kalkmasıdır. Bu sayede iki yakayı aşmak isteyen sürücüler diğer bir yakada saatlerce boşa beklemekten kurtulmuşlardır.
Tüm olumlu ve olumsuz durumlarda piyasadaki fiyatlara yansımış ve iki yaka arasında çalışan kiralık vinç fiyatları da yükselmiştir. Taşımalı hiyap dediğimiz bu araçlar iki yaka arasında taşıdıkları yükleri artık daha yüksek ücretlerle taşımaktadır.
Artık vinç kiralama firmaları iki yaka arası yüklerini kamyonlar vasıtası ile taşımaktadır. Vinçli kamyon yakıtı ile normal kamyonların yakıt masrafları birbirlerinden çok uzak olduğundan dolayı bu durum oldukça fazla gözlenmektedir.
Tamamlanmış veya devam eden büyük projeler olsa bile vinç sektörünün daha da büyük projelere ihtiyacı vardır. 3. Boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi projelerin çalışması esnasında yüzlerce vinç kiralanmakta ve bunun da vinç piyasasında oldukça iyi etkilere neden olduğunu bilmekteyiz.
